16/21 Work and Travel 2014 – Cestování – Ocean City a Washinton DC

IMG_1632Hned druhý den ráno ve Virginii jsme se sbalili a vyrazili k oceánu, konkrétně do nám dobře známého Ocean City v Marylandu. Po cestě se k nám ještě přidali kamarádi z předchozího roku, kteří v roce 2014 opět plavčíkovali ve Virginii.Jelikož už bylo po sezoně a blížila se půlka září, turistu by v OC pohledal. Ono se ani nebylo čemu divit, jelikož vzduch měl něco přes dvacet, vítr nebyl dvakrát příjemný a voda dost studená.
IMG_1786Přesto jsme se s Tomášem odhodlali a chvíli v tom Atlantiku poblbli. Nemohli jsme si nechat ujít vycházku na molo a koukat jak i z té výšky se dají chytat ryby. Nádherná však byla cesta domů, zejména pak přes grandiózní Bay Bridge při západu slunce.

Další dva dny byly vyhrazeny na návštěvu samotného DC, hlavního města US. Jelikož mám z cestování poznámky a i podle chronologičnosti fotek v albu se dá vytvořit naprosto přesná rekonstrukce naší cesty dýsíčkem a nejen jím. Tohle město mám, zejména z důvodu předchozího pobytu, nastudované skoro jako Prahu (jednou tam budu dělat průvodce 😀 ), naplánoval jsem tedy cestu kolem Bílého domu, přes E St. až do mého oblíbeného podniku. IMG_1962Ano, hádáte správně, Hard Rock Café! 🙂 Dali jsme si jídlo a pivko a pokračovali kolem budovy FBI ke Capitolu. Chtěl jsem se podívat i ze zadní strany, ale tam jsme navíc zjistili, že je možné jít dokonce i dovnitř. Po prohlídce celého kapitolu byla i pro mě neodmítnutelná příležitost podívat se na jednání dolní komory US parlamentu, což považuji za parádní zážitek zvlášť když mám k dispozici komparaci s jednáním v české sněmovně 😀

Je známo že na Mallu táhnoucím se od Capitolu k Monoumentu nachází se podél nespočet národních muzeí a galerií. Navštívili jsme tedy muzeum letectví, kde znalcům historie bude jako v nebi a i laici si zde přijdou na své. Za zmínku stojí hned vedle vstupu vystavené balistické nosiče jaderných hlavic, které zapříčinili Kubánskou krizi na počátkuIMG_2017 šedesátých let, modul Apolla 11, první letadlo bratří Wrightů nebo současné drony, které to pálí do domnělých teroristických pozic kdesi na Blízkém východě. S ubývajícím sluncem už nezbyl čas na návštěvu přírodovědeckého muzea. Navštívili jsme tedy už jen Washington Monument a jali se na cestu zpět metrem do Falls Church, kde jsme bydleli.

IMG_2192Druhý den byl dost depresivní, což bylo dáno putovním od hřbitova k pomníkům a památníkům. Začali jsme hned z rána Arlingtonským hřbitovem, proslaveném tisíci až deseti tisíci bílými a přesně do lajn seřazenými náhrobky vojáků padlých v některé z mnoha válek, které Amerika vedla. Musel jsem samozřejmě najít hrob, pro mě, nejvýznamnějšího amerického prezidenta Johna Fitzgeralda Kennedyho s věčným ohněm. Zajímavá byla i návštěva hrobu neznámého vojína, což je ve skutečnosti jakýsi amfiteátr, kde stojí čestná stráž a probíhají zde různé holdy veteránům. I my jsme byli svědky jednoho takového holdu se salvou a předáváním metálů. Krásný je výhled z vrcholku kopce nad hřbitovem přímo na ministerstvo války – Pentagon a letadla vzlétající z Reganova letiště opodál.

IMG_2275Následovala cesta po nekonečném mostě přes řeku Potomac k Lincolnovu památníku, dál na obídek v parku a kolem dalších památníků (památník věnovaný velké hospodářské krizi let třicátých, památník Martina Luthera Kinga, památník Korejské války i Eleanor Roosvelt) až ke krásnému památníku Thomase Jeffersona. No, procházka je to fakt dost dlouhá, avšak poučná. Celé jsme to zakončili ikonicky – návštěvou památníku Druhé světové války. Na večer na byt ještě dorazil Vaša s Tomášem, tak jsme tam jen tak chillovali, povídali a šli včas spát, neboť další den ráno jsme s mamkou měli naplánovaný odlet do Buffala.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )