29.6. 2016 a 30.6.2016

Je 8PM večer, právě jsem v Kelowně zasedl do Starbucsku, objednal si to největší latté, který nabízí a dávám se do psaní. Ptám se ještě pro sichr obsluhy, kdy že zavírají. Prý v 9PM, takže mám hoďku. Inu, challenge accepted! 🙂 Ale pěkně popořadě…

Včera jsem vám těsně před odjezdem pověděl (nakonec to tak stručný nebylo, co? 😀 ) o tom, jak jsem se rozhodl podniknout úplně spontánní sólo výlet na západní pobřeží Kanady k Tichýmu oceánu, do Vancouveru a do USA do Seattlu. Ale kdo ví, kdy a kde nakonec skončím 😀

Už samotná jízda z Calgary po té dálnici furt rovně proti stěně hor mi skýtala takový zvláštní pocit svobody. Neumím to přesně popsat, ale máte plnou nádrž, v rádiu svoji oblíbenou muziku, čas vás nijak netlačí, jedete si víceméně kam chcete a to vše přímo proti právě zapadajícímu slunci.

FullSizeRender

Banff

O necelý dvě hoďky později jsem dorazil do horskýho městečka Banff, mojí první zastávky. Jen najít vhodný parkování tak, aby to auto nebylo moc na očích a zároveň, aby nebylo úplně zastrčený, dál aby nestálo na místě, kde se může, respektive nesmí parkovat jen v určitý hodiny a tak dále, byl docela boj. Nicméně zvítězil jsem a místo po nějaký čtvrthodině našel. Poblíž hřbitova 😀 Ale zároveň blízko centru, kam jsem měl v plánu vyrazit.

V autě jsem se převlík do džínů a košile a vyrazil do města. Procházím tu hlavní ulici (Banff Ave), přemýšlím kam jít na pivo a pokecat, v tom vidím v jedný hospodě docela ruch a slyším živou muziku. Kupodivu, ani vlezný po mně nikdo nechtěl.

Sedl jsem si na bar, objednal pivo, polotmavý Okanagan Spring, sledoval dění a poslouchal výstup nějaké místní kapely. Musím říct, že mě ta hudba hooodně oslovila. Něco na způsob pražských Jelenů, trochu mixlý s „mým“ Brianem Fallonem i Brucem Springsteenem.

Netrvalo dlouho a za zády slyším češtinu, tak česky zdravím. Dvá klucí. Jeden v Banffu pracuje a druhej za ním přijel na dovču. Dáváme pokec a posléze se u mě zasekává jen ten dovolenkář. Docela dlouho klábosíme, v tom k nám přichází nějaký dvě holky s tím, že hádali podle toho jakým jazykem mluvíme, odkud jsme. No, netrefily se. Koneckonců ani já se netrefil, když jsem na tu upovídanější nadhodil, že je z nějaký části Británie, protože americky ani kanadsky to neznělo a londýnský cockney taky ne.

Obě byly z Austrálie. Probrali jsme snad úplně všechno, vypili pár piv, respektive vín a najednou bylo oznámeno, že jsou dvě hodiny v noci a je čas jít na kutě. Podniky tu prostě striktně končí ve 2AM a hotovo! Já se vydal k autu, Filip (ten kluk) ke kámošovi domů a ty dvě někam na hotel. Musím říct, že ta upovídanější jí měla na konci jak z praku. A to vám říkám, pohled na podnapilou ženskou fakt nemám rád, není to pěknej pohled! 😀

Po dlouhý době jsem zase spal v autě, ale nebylo to nijak zlý, matrace v pohdě, na spacák jsem zvyklej, na nepohodlí taky, tak jsem zabral a probudil se až ráno. Sotva vylezu z auta, pár metrů od něj se vesele pase jelen a hned za ním ještě jeden. Krásný přivítání 🙂

Ráno u řeky Bow River

Tak nějak jsem to poklidil, improvizovaně posnídal, to co jsem měl připraveno z domova a vydal se svou další pouť.

Alouš je ready to go 😉

6666

Zpátky na kola

Byla přede mnou pěkná štreka. 500 km z Banffu do Kelowny, což navigace spočítala na 5,5 hodiny. To ale nepočítala s tím, že se chci zastavit a podívat tam a taky tam.

5555
Co by to bylo za cestu bez zásoby plechovek Canada Dry 😉

Ta volnost ze včerejšího dne se dostala ještě na vyšší úroveň. Kdybyste to viděli. Ty hory, dálnice šplhá nahoru do prudkýho svahu a hned na to zase padá dolů, v údolí si to šineš kolem tyrkysově modrý řeky, která tvoří divoký peřeje, sem tam zahlídneš nějakou tu lesní zvěř nebo občas předjedeš nekonečně dlouhej kamion vezoucí snad 100 klád.

Nemine moc času a slunečno z nenadání střídá prudký déšť, aby za pár chvil bylo opět skoro jasno nebo se schováš to některýho z mnoha tunelů. V určitých úsecích dálnice podél ní vede i trať pro vlaky a tak není s podivem, že co chvíli si dáváš závod s tou nekonečnou soupravou vagónů.

Auto jede zatím bez jakýchkoliv náznaků poruch nebo nejistoty, takže musím zaklepat. Ten trojlitr je ale skutečně znát. I v prudkým kopci po přidání plynu auto prudce zrychluje, jako by tam žádnej kopec vůbec nebyl 🙂 Jízdu si proto dosytosti užívám! 🙂

Mohl bych se tady rozplývat do nekonečna, ale fotky snad promluví za vše 🙂

5599

Na pumpě v Revelstoke
Jedno z několika odpočívadel, kde jsem sí to pauzíroval 😉

Původně jsem si myslel, že je to běh s olympijskou pochodní, ale až když se s ním dal do řeči, prozradil mi, že je to nějaký běh míru dokola celý Severní Ameriky :))
Jsme v Kelowně 😉

Můj plán byl někdy odpoledne dorazit do Kelowny. Že vám tenhle název nic neříká? Mně taky nic, do doby, než jsem sem přiletěl, neříkal, ale poté o tomhle místě každej básnil, že jsem pochopitelně zatoužil tohle město taky poznat.

Kelowna

Jooo, tohle můžu 😉

Kelowna je město zhruba na půli cesty mezi Calgary a Vancouverem, leží v Britský Kolumbii na březích jezera Okanagan Lake. Právě tohle jezero díky svojí obrovský rozloze ovlivňuje klima v celý zdejší oblasti a tak to běžný léto na něž jsem zvyklý z Calgary (podobný jako v Čechách) se tu rázem mění na úplně něco jinýho. Ne nadarmo se říká, že Kelowna je kanadská Kalifornie.

Je tu sucho, popraskaná zem, strašlivý vedro a prakticky pořád slunečno. Hlavně proto velká většina Kanaďanů, kteří bydlí v dojezdový vzdálenosti (do 12 hodin jízdy 😀 ) sem jezdí trávit volný čas a odpočívat.

IMG_2214 (1)
Boyce – Giro Beach, Kelowna, Okanagan Lake

Takže jakmile jsem přijížděl, vygooglil jsem si nejlepší pláž, nastavil souřadnice a vydal se tím směrem. Na parkovišti jsem na sebe jen navlík kraťasy, hodil přes sebe ručník a už už se hnal k vodě. Přivítaly mě davy lidí a naprosto vařící písek. Voda však byla příjemně chladivá a tak jsem konečně ze sebe mohl smýt to celodenní opocení z auta (i kdy AC běžela naplno skoro celou cestu).

Jelikož je tahle oblast proslavená tím, že produkuje ty nejlepší kanadský, potažmo severoamerický vína, neváhal jsem ani vteřinu a dál smažil Google, co to šlo, abych zjistil, odkud jsou ty nejlepší výhledy na zdejší nekonečný a všudepřítomný vinice a vinohrady.

Když jsem v zimě pracoval v horách v tom baru, prodávali jsme jako prémiový víno jakousi značku Mission Hills a hle, to je jeden ze zdejších vinohradů. Ještě chvíli poležel na pláži a pak vyrazil směr právě Mission Hills.

A udělal jsem dobře, protože ty panoramata byly víc, než dech beroucí. Byl jsem loni na Pálavě, která je úžasná, ale tohle to předčilo mnohonásobně. Dokonalá pastva pro oči. Sen každých dívek a žen holdujících tekuté vinné révě, viď Audrey 😉

Nechme však promluvit fotky, protože to je prostě něco totálně nepopsatelnýho!! 🙂

Jedna z několika staveb ve vinohradu Mission Hills

4488

D03A2DDA-5D77-4E44-9955-A6208730FCE217C3263B-2B75-4213-B31E-3A814A1BC22D

12986501_1173148442698398_420216105_o (1)

FullSizeRender
Která z vás by chtěla bydlet v ulici „ŠARDONÉÉÉ PLEJS“ ? 😉

4455

Zítra ráno vyrážím směr Vancouver, což je dalších 500km, možná, podle času, se stavím ve městě Hope, kde se natačel Rambo, ale to se uvidí.

Je tu totiž Canada Day, tedy den, kdy tahle země vznikla a to bych rád oslavil ve Vancouveru, kde už jsem domluvenej s kamarádem Jurou, že mi poskytně ubytko a půjdeme někam na pivko a do nočního velkoměsta společně! 🙂

Nevím, jak to zítra zvládnu s dalším článkem, ale o všechny svoje zážitky vás určo nepřipravím 🙂

Tak jsem to nakonec nestihl, Starbucks mi zavřeli, tak jsem se sbalil a dodělal to v hotelu Best Western ve vestibulu 😀 Už aťr mám toho Maca a budu to dodělávat v parku pod stromem bez nutnosti mít to ímrvere napíchlý v elektrice 😀

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )