Po tom, co jsem se vrátil do Calgary v polovině srpna, měl jsem jen pár dní na to, ohřát se v práci a už se blížila další cestovačka – tentokrát větší – na tři týdny. Práce v mezičase vypadala víc, než zajímavě. Dělalo se na dvou stavbách najednou a ve městě nás bylo jen pár, takže od oběda jsme šli na jednu stavbu, kde se dělala příprava, tedy betonování, broušení, vyrovnávání podlah a na druhou jsme jeli rovnou z týhle stavby, no a tam jsme byli od večera do brzkýho rána. A v tomhle zombie módu jsme jeli několik dní v kuse 😀 Umíte si tu morálku pak představit 😀

Do toho měla Audrey 13. srpna narozeniny, tak jsem jí nechal přes prostředníka v Čechách poslat puget – v sobotu, z čehož byla nadšená, a já neméně tak 🙂 Jooo, to byla ještě pěkná chvíle…odsud se to pak začalo pomalu hroutit…ale to je jinej příběh, kterej by se mi těžko a zvlášť takhle veřejně vyprávěl, protože se tam stalo moc věcí, který si prostě neodpustím no a prostě mě serou, co vám budu povídat…

No, tak to bychom měli denní dávku patosu a zpátky k něčemu pozitivnějšímu 🙂

Už když jsem byl kdysi v Texasu, máma využila tu možnost, za mnou vyrazit na druhý konec světa a já jí rád ukázal nový místa. I když to teď bude znít asi jako klišé, tak je prostě samozřejmost se o rodiče pak zpětně postarat – v případě, že si to zaslouží 😀 Takže jsem mámu (a jelikož se jmenuje Eva a je mi blbý tu furt psát „máma“ a další tvary tohohle slova, budu psát prostě a jen „E“) 18. srpna odpoledne vyhlížel v Calgary na letišti.

Navzdory tomu, že neumí ani slovo anglicky, dokonale jsem jí nabrífoval takže úspěšně prošla skrz imigrační kontrolu. Vyšlo to kdysi v USA, proč by to nemělo vyjít teď v benevolentnější Kanadě stejným způsobem.

Tehdy v USA byla ze všeho úplně vyplesklá, tady už byla o něco zkušenější. Dali jsme si večer jídlo a v telce koukli na olympiádu. Bylo potřeba naplánovat, jak se přesně budou odvíjet následující dny. Náš trip měl pouze hrubý obrysy. Jediná jistá věc byla, že po cestě z Calgary do Jasperu měl nabrat Pinďu, který pak jel s námi.

No, nešlo než druhý den začít poznávačkou toho nejhezčího města, který jsem kdy poznal – Calgary. Samozřejmě nechyběla vyhlídka z Calgary Tower, cesta při řece skrz krásný St. Patrick’s Island, návštěvu hipsterský čtvrti Inglewood, návštěva stadionu Flames, čekačka u železničního přejezdu, než těch 169 vagónů jedoucí tou brutálně šnečí rychlostí uvolní cestu dál, nákupy v Chinook Mallu, oběd v Sunterra Marketu a samozřejmě procházka downtownem 🙂 Jo, mohl bych být průvodce 😀 Už kdysi jsem takhle dvěma partám dělal průvodce Washingtonem DC a pak v New Yorku, teďka v Calgary. Ale jo, baví mě někomu něco ukazovat, když vidím, že má o to zájem 🙂

To je tak, když úplnou náhodou najdeš největší sbírku vinylovejch desek v celý širý Kanadě. Kde jinde, než v tý nejvyhipstřený čtvrti 😀

Two days in Rockies

Už jsem to psal několikrát. Calgary má to specifikum, že do hor je to fakt kousíček, slabý dvě hoďky a už hajkuješ. Takže po celodenním šlapání po městě předchozí den, bylo na čase ukázat taky něco z tý pravý Kanady jak se sluší a patří. Jelikož E není úplný sportovec, bylo potřeba zvolit nějaký ten snadno dostupný kopec na výšlap. Necelý dva měsíce před tím jsme celý den lezli na Mount Rundle. No a přes údolí na druhý straně pak leží hora s takovým ne úplně kanadským názvem Ha Ling Peak. Pamatuju si Liborova slova: „To je takovej ťap ťap kopec“. A měl pravdu. I když to bylo o poznání náročnější, než například Sněžka (mezi náma, co je Sněžka za horu žejo 😀 ), nahoru proudily davy lidí stejně jako dolů. Na tom předchozím vejšlapu jsme potkali jednu jedinou partu za celej den.

Ale co, bylo pěkně, první půlka stoupáky lesem, pak už jen otevřenej terén, kamení a nic 😀 Jen neuvěřitelný výhledy. Já si fakt nemůžu pomoct – ta kanadská příroda, to je něco, co když člověk zažije, nikdy to z hlavy a koneckonců i duše prostě nevymaže, i kdyby sebevíc chtěl. To je fakt jak první láska – toho se taky člověk nikdy nezbaví 🙂

Cesta dolů na pohodánky. Zbývalo vyřešit, jak udělat nějakou očistu. Mně by to bylo jedno – nějaký mytí, den dva tři – čert to vem, ale byla se mnou ženská a to je problém 😀 Jezero hned po kopcem, jak se ukázalo bylo příliš ledové, nastala tedy cesta do mně známého přírodního koupaliště – to prostě muselo v danou chvíli stačit 😀

A co teď? Už před tím jsme se rozhodli, že zpátky do Calgary nepojedeme, takže z Canmore, kde jsme měli zaparkováno jsme popojeli nějakou tu půl hoďku do vedlejšího Banffu. Byl podvečer, krásně teplý letní den. Na mapě jsem našel, že kousíček od městečka nachází se ikonický Banff Springs Hotel. Prostě megabarák vypadající jak škola čar a kouezl Bradavice 😀

Je suis punk

No a co Alouše nenapadlo? 😀 Neee, ubytovat se tam, na to nejsem dostatečnej snob, to radši na matraci v autě, než tenhle posh shit, ale zkusit se tam vplížit aspoň na drink by za to stálo. Ještě, že máma má takovou podobně dobrodružnou povahu jako já, že taky vleze kam nemá.

Joo, to si pamatuju náš vstup na stadion v Houstonu, kde s námi byla američanka Debbie, která u cedule, že nepovolaným vstup zakázán zvolila zpátečku s tvrzením, že za to můžeme jít do vězení, my tam prostě šli. Co nám můžou – leda nás tak vyhodí 😀

A stejně tak tady. Všude drahý auta, kočáry s koňma, pozlacený klece na kufry, kolem nich pikolící ve fracích a cilindrech a já tam s mámou umytý v rybníce jsme si to tam nakráčeli jako by se nechumelilo. Jooo, tohle mě fakt baví 😀  Ve vstupní hale toho hradu na nás divně koukali – nezájem. Prošli jsme nějakýma chodbama a vyšli na obrovskou terasu patřící k místní restauraci.

V Česku v lepších podnicích člověka ke stolu vždy někdo uvede, v Kanadě i v USA to takhle funguje úplně všude – i v tý poslední pizzerii v nějakým no name městečku.

Zdejší hostess na nás sice koukala s opovržením, ale o to víc mě ta situace bavila 😀 Abych ten nastalej absurdní stav ještě víc rozdmýchal, řekl jsem si o stůl s tím nejlepším výhledem 😀 Další eskalace pokračovala při objednávání. Ehhhmmm, já si dám prosím tu dvojku prosecca a tady paní si dá tenhle cocktail. Jíst nebudete? eeeeeehhh, ne 😀

I když tu jeden drink stál mnohme víc, než celý velký jídlo kdekoliv v Banffu pod námi, za tu srandu to prostě stálo 😀 Ale tip jsem nechal slušnej, abych tu degradaci zdejší úrovně, kterou jsme způsobili, trochu urovnal 😀

Vyrazili jsme ještě omrknout lokální podniky, dali si někde pivo a v noci mekáč a bylo na čase jít pomalu složit hlavy k spánku do auta 😀 Další den byl v plánu ranní Banff, cesta do Calgary, balení na celý ten dlouhý trip a ještě večerní přesun do Edmontonu. Jak se ale brzy ukázalo, tak růžový to nebylo 😀

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )